Święta moc Huny

4 04 2007
Święta moc Huny ŚWIĘTA MOC HUNY
Rima A. Morrell
Zamów teraz! – Kliknij

STUDIO ASTROPSYCHOLOGII
ISBN 978-83-7377-259-5
BIAŁYSTOK 2007
WYDANIE I
format B5, 274s.

Przeczytaj opinie innych

Wyraź własną opinię
w komentarzu do tego wpisu

OPIS:

Huna to zadziwiający system mądrości – jasny i prosty, a książka ta, to opowieść mądra i barwna, w najwspanialszych kolorach tęczy. Wyruszamy w podróż do krain położonych daleko na oceanie, by w końcu przekonać się, że „tajemnicza wyspa raju” znajduje się w każdym z nas.

 

Ta książka to również niesamowita okazja poznania słownika języka hawajskiego. Autorka ma nadzieję, że język hawajski – język światła, powróci do źródeł, do pierwotnego, oryginalnego brzmienia, a wiedza z Hawajów stanie się tym samym jeszcze ciekawsza.

 

FRAGMENT:

Kiedy myślimy o „rzeczywistości”, chodzi nam nie o rzeczywistość obiektywną samą w sobie, lecz raczej o sposób, w jaki doświadczamy tego, z czym się stykamy. Trudno jest uświadomić sobie, jak każdy z nas doświadcza tego samego w inny sposób. Psycholodzy twierdzą, że żadne dwie osoby w tłumie nie widzą tego samego. Ktoś może zwracać uwagę na przejeżdżające samochody; ktoś inny na ludzkie twarze; jeszcze ktoś inny na towary w sklepach. Niektórzy ludzie są tak pochłonięci własnymi myślami, że nie zauważają prawie niczego! Innymi słowy, to, co zauważamy, zależy od tego, ile uwagi temu poświęcamy. Albo też to, co widzimy, zależy od tego, co znajduje się w naszym umyśle.

 

Od czasów Kapitana Cooka aż po dzień dzisiejszy, ludzie przybywający na Hawaje – mając umysły zaprzątnięte własnymi wizjami rzeczywistości – często pozostają nieświadomi duchowych i kulturowych skarbów tego miejsca. Podobnie nie zauważamy znacznej części życiowych potencjałów; nie mamy kontaktu ze snami, mitologią i magią, ukrytymi w głębi naszego wnętrza. Istnieją jednak wskazówki, dzięki którym możemy wniknąć w głąb, a które nie tylko sprawiają, że Hawaje stają się wyraźniejsze i jaśniejsze, ale również czynią takimi nas samych. Studiuję Hunę od 1990 roku i stwierdziłam, że jest to najlepszy system, jaki kiedykolwiek odkryłam w trakcie swych antropologicznych studiów porównawczych, pozwalający zrozumieć siebie samego i świat znajdujący się poza nami.

 

Kultura hawajska obejmuje systemy filozoficzne i psychologiczne daleko bardziej złożone niż systemy zachodnie. Niektórzy Hawajczycy odkryli wagę nieświadomości na długo przed Freudem i Jungiem. Chociaż celem psychoterapii i psychiatrii jest udzielanie nam pomocy w dotarciu do tej wiedzy poprzez nawiązanie kontaktu z przeszłością, to jednak nauki te pozostają w znacznej mierze nieświadome siły wpływu Wyższego Ja czyli nadświadomości. Ten „Umysł Światła” otacza nasz umysł jak ogromna aura, wiedząc, rozumiejąc i przebaczając wszystko. Huna obejmuje sposoby docierania do tego wspaniałego światła pokoju. Jest wiedzą, przynoszącą większą miłość, współczucie i zrozumienie: wiedzą, która łączy a nie dzieli. Napisałam tę książkę, żeby umożliwić dostęp do tego cudownego systemu, żeby każdy mógł się o nim dowiedzieć i z niego skorzystać, jeśli tylko zechce.

 

Jedną z pierwszych rzeczy, których się dowiedziałam, kiedy przybyłam na Hawaje jako świeżo upieczony antropolog z Uniwersytetu Cambridge, było to, że otrzymam odpowiedzi tylko na te pytania, które zadam i że w rezultacie nigdy nie dowiem się niczego, czego już nie wiem. To naprawdę mądre słowa! Dlatego Święta moc Huny nie pretenduje do miana ostatecznej księgi hawajskiej mądrości (zresztą nie wierzę, że coś takiego jest możliwe czy wręcz pożądane). To tylko odpowiedzi na pytania, które zadałam. Tym niemniej, odpowiedzi te rzucają światło nie tylko na wspaniałą kulturę hawajską, ale także na sposoby, dzięki którym możemy poprawić jakość swego światła, a co za tym idzie, także swojego życia. Huna to zadziwiający system mądrości, jasny i prosty, a jednak złożony ponad wszelkie ludzkie zrozumienie. Przepraszam za wszystkie błędy i przeoczenia, świadoma, że mogę przedstawić jedynie to, co sama widzę, a jestem w stanie zobaczyć zaledwie cząstkę zadziwiającego hologramu światła, nazywanego przez niektórych Huną.

 

W trakcie moich podróży po Hawajach czułam, że jestem prowadzona. Na przykład, w roku 1990, gdy po raz pierwszy przybyłam na O‘ahu, planowałam wybrać się na wyspę Moloka‘i. A jednak – pewnego wieczoru, w schronisku młodzieżowym w Honolulu – bardzo wyraźnie poczułam, że zamiast tego, powinnam pojechać na Kaua‘i, więc zmieniłam plany. Na tej zielonej wyspie poznałam kilku kahunów, a moje spotkania z nimi umożliwiły mi dokonanie odkrycia, że system szamański, którego poszukiwałam, przez cały czas miałam pod samym nosem, w postaci tańca hula.

 

Kiedy sobie to uświadomiłam, ze zdziwieniem stwierdziłam, że dotąd nikt o tym jeszcze nie napisał. Hawajczycy, który o tym wiedzieli, trzymali język za zębami, chroniąc cenną wiedzę przed rozpowszechnianiem jej wśród tych, którzy nie byli gotowi na jej przyjęcie. Zaś inni antropolodzy badający Hawaje jeszcze jej nie odkryli. Zachęcona do zadawania pytań, spędziłam całe lata na składaniu informacji, które uzyskałam, w całość.

 

Od wielu lat narasta we mnie konflikt dotyczący tego, czy informacje, które przez wieki pieczołowicie chroniono i umyślnie ukrywano, w ogóle powinny zostać ujawnione. Obecnie jednak jestem przekonana, że nadszedł już właściwy czas. Ekspansja idei i kultury zachodniej spowodowała pewne negatywne konsekwencje dla „reszty” świata, poprzez etos osobisty, sprzyjający wywyższeniu jednostki nad troskę i szacunek do naszego świata i do siebie nawzajem. Pragnę uniknąć dalszej profanacji, dzieląc się teraz tą transformującą wiedzą. Łączy się z tym wielka odpowiedzialność, której wielokrotnie próbowałam zaprzeczać, jednak mnóstwo snów i znaków pokazało mi, że nie mogę jej odrzucić. Uświadomiłam sobie, że informacje te otrzymałam – ja, młoda, haole (biała) dziewczyna o polinezyjskim imieniu – z jakiegoś powodu, a jest nim niesienie pomocy ludziom w wykorzystaniu tej starożytnej wiedzy dla dobrych celów.

 

Huna dostarcza wielu narzędzi, potrzebnych w naszej wewnętrznej podróży, najważniejszej podróży ze wszystkich. Jest to ta właśnie podróż, którą Mircea Eliade, antropolog sacrum, opisał jako zmierzanie umysłu ku Bogu. Jak napisał fizyk Paul Davies, jest to także umysł Boga. Mówiąc prosto, jest to powrót do mocy w naszym wnętrzu. Zapraszam was do podjęcia ze mną podróży przez te wyższe, jaśniejsze światy cudów, traktując tę książkę jako przewodnik.

 

Jeśli interesuje cię parapsychologia, zajrzyj tutaj – Kliknij


Działania

Information

3 responses

12 05 2007
east

po fragmencie sądząc Huna jest ciekawą propozycją dla ludzi spragnionych egzotyki, spragnionych odkrywania wnętrza ,ale z jakichś powodów zniechęconych propozycjami z własnego podwórka…..
Zastanawiające jest to ,że HUna daje gotowe przepisy na podróż do własnego wnętrza, gdy wiemy ,że takiego przepisu być nie może, bo każdy człowiek jest indywidualnością i sam powinien dla siebie odktywać najlepsze według niego, drogi.

Lubię

17 05 2007
Ryszard Oślizło

Huna nie daje nikomu gotowych przepisów na dotarcie do własnego wnętrza, a jedynie narzędzia i mapy, z których każdy zainteresowany może korzystać według własnego uznania. Zresztą tak naprawdę nawet te narzędzia i mapy pochodzą z naszego wnętrza, skoro według Huny możemy zadawać tylko te pytania, na które odpowiedzi znamy.
Wspominałem o tym na forum Integra:
Całe nauczanie Huny polega w gruncie rzeczy na odpowiadaniu na pytania. Ale czy umiemy zadawać właściwe pytania o coś, czego naprawdę nie wiemy…?
Autorka tej książki pisze:

Jedną z pierwszych rzeczy, których się dowiedziałam, kiedy przybyłam na Hawaje jako świeżo upieczony antropolog z Uniwersytetu Cambridge, było to, że otrzymam odpowiedzi tylko na te pytania, które zadam i że w rezultacie nigdy nie dowiem się niczego, czego już nie wiem. To naprawdę mądre słowa! Dlatego Święta moc Huny nie pretenduje do miana ostatecznej księgi hawajskiej mądrości (zresztą nie wierzę, że coś takiego jest możliwe czy wręcz pożądane). To tylko odpowiedzi na pytania, które zadałam. Tym niemniej, odpowiedzi te rzucają światło nie tylko na wspaniałą kulturę hawajską, ale także na sposoby, dzięki którym możemy poprawić jakość swego światła, a co za tym idzie, także swojego życia. Huna to zadziwiający system mądrości, jasny i prosty, a jednak złożony ponad wszelkie ludzkie zrozumienie. Przepraszam za wszystkie błędy i przeoczenia, świadoma, że mogę przedstawić jedynie to, co sama widzę, a jestem w stanie zobaczyć zaledwie cząstkę zadziwiającego hologramu światła, nazywanego przez niektórych Huną.

Lubię

7 10 2008
ahkrystyna

Huna to nie egzotyka,huna to sposób życia dla wielu i to nie tylko Hawajczyków,ale ludzi z całego świata!!! To jest sposób zmiany życia na lepsze !!! Trzeba tylko tego mocno chcieć. Zresztą CHCIEć TO ZNACZY MóC !!!!!

Lubię

Skomentuj

